ПРОГРАМА

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

НА 2014 - 2017 р.р.

"МИ ДІТИ ТВОЇ, НЕНЕ УКРАЇНО, НАРОДУ ПАРОСТЬ МИ ТВОГО"

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ:

Патріотизм – це любов до Батьківщини та рідного міста, відданість своєму народові, сповідування цінностей громади, прагнення своїми діями служити інтересам українців.

Патріот – представник громади, особистість, який своїми діями, вчинками та думками відданий своєму народові, любить свою Батьківщину, здатний до активної громадської позиції з питань захисту національних прав та інтересів.

Патріотичне виховання – процес цілеспрямованого, систематичного, організованого впливу на свідомість та поведінку дітей та молоді щодо формування почуття любові до Батьківщини та рідного краю через виховання високих громадських, моральних, психологічних, професійних і фізичних якостей, необхідних для реалізації інтелектуального та творчого потенціалу особистості в інтересах всебічного розвитку суспільства, забезпечення безумовної готовності до захисту Вітчизни.

4. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ:

Підготовчий етап – 2014 рік

Базовий етап, під час якого відбувається підготовка фахівців до впровадження патріотичного виховання дітей та молоді, підготовка нормативних документів, розробка перспективних планів, моніторинг базової системи патріотичного виховання до навчальних закладах міста.

Формуючий етап – 2015–2016 роки

Основний етап реалізації змісту проекту, що передбачає впровадження системи заходів із патріотичного виховання дітей та молоді.

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап – 2017 рік

Етап вивчення результативності реалізації проекту та прогнозування щодо напрямів його подальшого впровадження.

РОЗДІЛ І

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Управлінська діяльність

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

1.

Провести нараду-навчання зі змісту нормативно-правової документації з питань патріотичного виховання

Управління освіти і науки

Жовтень-листопад 2014 року

2.

Забезпечити участь учителів, класних керівників у проблемно-тематичних, пролонгованих курсах патріотичного виховання на базі КОІПОПК

Міський методичний кабінет

Постійно

3.

Створення постійно діючого консультативного пункту на базі міського методичного кабінету

Міський методичний кабінет

Грудень 2014 року

Постійно

4.

Проведення тематичного моніторингу з питань змісту національно-патріотичного виховання, форм його реалізації у навчальних закладах

Міський методичний кабінет

Січень 2015 року

Формуючий етап

5.

Організація та проведення для педагогічної громадськості міста заходів міжкурсового періодів: науково-практичних конференцій, тренінгів, нарад, круглих столів, вебінарів, семінарів-практикуми, зустрічей, майстер-класів, презентацій тощо

Управління освіти і науки

Постійно

6.

Підготовка методичних матеріалів із організації роботи з патріотичного виховання

Міський методичний кабінет

Щокварталу до 15 числа поточного місяця

7.

Вивчення та пропагування кращого досвіду із організації національно-патріотичного виховання

Міський методичний кабінет

Постійно

8.

Розробка методичних рекомендацій щодо патріотичного виховання дітей та учнів

Міський методичний кабінет

Лютий

2015 року

9.

Проведення конкурсу на кращий сценарій виховної справи з національно-патріотичного виховання

Міський методичний кабінет

Листопад

2016 року

10.

Розміщення кращих матеріалів на сайті управління освіти і науки

Управління освіти і науки

Постійно

11.

Висвітлювати інформацію про зміст патріотичного виховання в місцевих ЗМІ

Управління освіти і науки

Постійно

12.

Створити та наповнювати зімстом на офіційних веб-сайтах закладів рубрику “Патріотичне виховання юного покоління”

Навчальні заклади

До 01.12.2014 року

Постійно

13.

Організовувати у дошкільних навчальних закладах тематичний тиждень “Люби і знай свій рідний край”

Дошкільні навчальні заклади

Щороку вересень

14.

Розробити та затвердити міський План з нагоди відзначення 1000-річчя першої історичної згадки про місто Бориспіль

Бориспільська міська рада

Управління освіти і науки

Управління культури, молоді та спорту

Грудень 2014 року

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

15.

Проведення тематичного моніторингу з питань змісту національно-патріотичного виховання, результативності його реалізації у навчальних закладах

Міський методичний кабінет

Листопад

2017 року

16.

Прогнозування напрямів розвитку змісту національно-патріотичного виховання, корегування існуючих моделей

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Грудень

2017 року

Забезпечення національно-патріотичного змісту в освітньому просторі

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

17.

Розробити програми виховної та гурткової роботи патріотичного змісту

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Постійно

18.

Розробити модель національно-патріотичного виховання в навчальних закладах, розмітити її на сайті закладу

Навчальні заклади

Січень-лютий

2015 року

19.

Здійснення педагогічним та учнівським колективом науково-пошукової роботи з героїзації Костянтина Могилка, чиїм іменем названо Бориспільську спеціалізовану школу № 5, розміщення результатів пошукової роботи на сайті закладу

Бориспільська спеціалізована школу № 5 імені Костянтина Могилка

Листопад 2014–лютий 2015 року

20.

Запровадити діяльність гуртків патріотичного спрямування

Загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади

Серпень 2015 року

21.

Участь в обласному огляді-конкурсі музеїв історичного профілю навчальних закладів Київщини

Навчальні заклади

Грудень 2014–2017 роки

22.

Створення у музеях навчальних закладів області експозицій присвячених подвигам воїнів “Небесної сотні” та воїнів АТО

Навчальні заклади

Травень–вересень 2015 року

Формуючий етап

23.

Організація тематичних екскурсій та лекцій на базі краєзнавчих, мистецьких та історичних музеїв

Загальноосвітні навчальні заклади

Не рідше 2 разів на навчальний рік для учнівських колективів

24.

Сприяти функціонуванню шкільних музеїв, організовувати відкриті заходи на їх базі

Загальноосвітні навчальні заклади

Постійно

25.

Упровадження в практику роботи міжнародних освітніх програм і проектів патріотичного спрямування

Управління освіти і науки

Постійно

26.

Удосконалення методів та форм, роботи навчальних закладів міста з питань патріотичного виховання із залученням громадських організацій

Навчальні заклади

Постійно

27.

Включення тематики патріотичного виховання до планів роботи пошукових загонів та об’єднань, краєзнавчих гуртків

Навчальні заклади

Постійно

28.

Щоденно розпочинати заняття у навчальних закладах з підняття Державного Прапора України та зобов’язати педагогічних працівників розпочинати заняття у навчальних закладах з виконання Державного Гімну України

Навчальні заклади

Постійно

29.

Започаткувати в шкільних газетах рубрику “Я – патріот Борисполя”

Навчальні заклади

До 01 грудня 2014 року

30.

Організувати виставки книжок, фото- та архівних документів, що ілюструють становлення та розвиток української державності

Управління культури, молоді та спорту

Управління освіти і науки

Архівний відділ

Міська централізована бібліотечна система

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

31.

Організувати і проводити міський конкурс фольклорних колективів, присвячений Павлу Платоновичу Чубинському

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Постійно

32.

Відкриття шкільного музею “Історія школи” на базі Бориспільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

Листопад 2014 року

33.

Забезпечити функціонування музеїв навчальних закладів: Музею історії школи (ЗОШ № 1),

Музей Великої Вітчизняної війни і бойової та трудової слави (ЗОШ № 8); Музею “Історія школи” ЗОШ № 6; відкриття у листопаді 2014 року); Музею-кімнати Павла Чубинського (НВК “Ліцей “Дизайн-освіта” імені Павла Чубинського”); Кімнати-музею Бойової слави (НВК “Гімназія “Перспектива”),

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 імені Ю. Головатого

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8

НВК “Ліцей “Дизайн-освіта” імені Павла Чубинського”

“Ліцей “Дизайн-освіта” імені Павла Чубинського

Постійно

34.

Проводити науково-практичні краєзнавчі конференції

Управління освіти і науки

Управління культури, сім’ї, молоді та спорту

Раз на рік

35.

Проводити виставки найкращих фотографій, малюнків, конкурси учнівської творчості, присвячені рідному місту Борисполю

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Щороку вересень

36.

Підготувати та провести Всеукраїнську науково-практичну краєзнавчу конференцію “Бориспіль – осередок культурного, освітнього, політичного та громадського життя України”, присвячену 1000-річчю з нагоди першої писемної згадки про місто

Бориспільська міська рада

Управління освіти і науки

Управління культури, сім’ї, молоді та спорту

Березень 2015 року

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

37.

Підготувати та надрукувати методичні посібники за досвідом роботи закладу з патріотичного виховання

Навчальні заклади

Травень-червень 2017 року

Масові заходи з дітьми та учнівською молоддю

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

38.

Залучити молодь та активних учнів до розробки моделей патріотичного виховання в навчальних закладах

Навчальні заклади

Січень-лютий

2015 року

Формуючий етап

39.

Організація і проведення різних конкурсів та акцій для учнів та молоді

Управління культури, сім’ї, молоді та спорту

Молодіжний парламент міста

Управління освіти і науки

Постійно

40.

Навчальні екскурсії до історичних, краєзнавчих, археологічних, мистецьких, етнографічних, галузевих музеїв

Навчальні заклади

Постійно

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

41.

Видання посібника за матеріалами науково-пошукової роботи краєзнавчого характеру, проведеної учнями, педагогами міста

Міський методичний кабінет

Вересень-грудень 2017 року

РОЗДІЛ ІІ

ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Управлінська діяльність

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

1.

Укласти угоди про співпрацю з Бориспільською військовою частиною А2215, Радою Українського козацтва при Київській обласній державній адміністрації, Білогородською козацькою сотнею та Бориспільським козацьким полком, Бориспільською міською організацією української спілки ветеранів Афганістану, Міжнародною організацією “Козацтво”, Громадським об’єднанням прикордонників України “Борисфен” та Товариством “Червоний хрест”

Управління освіти і науки

Грудень 2014 –січень 2015 року

2.

Провести конкурс на кращу навчальну програму гуртків військово-патріотичного напряму

Міський методичний кабінет

Лютий 2015 року

3.

Проаналізувати зміст військово-патріотичної складової навчально-виховного процесу закладів та стан фізичної підготовки дітей

Навчальні заклади

Щороку вересень, травень

4.

Сприяти створенню здоров’язбережувального середовища в навчальних закладах

Навчальні заклади

Формуючий етап

5.

Видання збірника навчальних програм гуртків військово-патріотичного напряму

Міський методичний кабінет

Квітень 2015 року

6.

Проведення майстер-класів, семінарів-практикумів, круглих столів для керівників гуртків військово-патріотичного напряму

Управління освіти і науки

Постійно

7.

Пропагувати діяльність міського військово-спортивного Клубу “Ратоборець” та залучати дітей до відвідування занять

Управління освіти і науки

Постійно

8.

Організація уроків-лекцій, екскурсій на базі кімната-музею Бойової слави Бориспільського навчально-виховного комплексу “Гімназія “Перспектива” – загальноосвітня школа І ступеня”

Бориспільський навчально-виховний комплекс “Гімназія “Перспектива” – загальноосвітня школа І ступеня”

Постійно

9.

Організація уроків-лекцій, екскурсій на базі Музею Великої Вітчизняної війни і бойової та трудової слави

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8

Постійно

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

10.

Аналіз змісту військово-патріотичної діяльності в місті, корегування та прогнозування перспективного плану

Управління освіти і науки

Грудень 2017 року

Забезпечення військово-патріотичного змісту в освітньому контексті

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

11.

Проаналізувати результативність військово-патріотичного виховання в закладі, внести корегування в зміст роботи

Загальноосвітні начальні заклади

Листопад-Грудень 2014 року

Формуючий етап

12.

Взяти участь у конкурсі на кращу навчальну програму гуртків військово-патріотичного напряму

Навчальні заклади

Лютий 2015 року

13.

Удосконалення системи навчання учнів та молоді щодо оволодіння нею основ військової справи, підвищення рівня фізичної підготовки та витривалості

Загальноосвітні навчальні заклади

Постійно

14.

Бесіди, лекторії, диспути, години спілкування, психологічні аукціони “Стежина здоров’я”, “Шкідливі звички та їх профілактика”, “Рухова активність та тривалість життя”, “Екологія ґрунту та здоров’я людини”, “Стань переможцем над шкідливими звичками”, “Не помилитись допоможе обізнаність”, “Сходинки здоров’я” тощо

Навчальні заклади

Постійно

15.

Брати участь у щорічному міському фестивалі військово-патріотичної пісні з нагоди відзначення Дня захисника Вітчизни

Управління культури, молоді та спорту Управління освіти і науки Загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади

Щороку лютий

16.

Брати участь у І (міський) етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”)

Загальноосвітні навчальні заклади

Щороку квітень

17.

Продовжувати традицію проведення шкільного спортивно-розважального свята “Козацькі забави”

Бориспільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3

Щороку жовтень

18.

Забезпечити гідне вшанування пам’яті загиблих, демонстрацію поваги та шани до самопожертви загиблих солдатів та офіцерів, які віддали життя за незалежність України.

Управління освіти і науки

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

19.

Передбачити покладання квітів до пам’ятників, пам’ятних дошок та знаків з нагоди державних свят, до річниць з дня народження та загибелі учасника АТО

Управління освіти і науки

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

20.

Вивчати можливість присвоєння імені загиблого воїна навчальному закладу, пов’язаному з життєвим шляхом військовослужбовця

Управління освіти і науки

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

21.

Розробити нові та експонувати вже наявні фотовиставки про АТО у закладах.

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

22.

Включити до навчально-виховних планів проведення окремих занять, присвячених сучасним Збройним силам, героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за незалежність.

Керівники навчальних закладів міста

До 01 листопада 2014 року

23.

Передбачити проведення тематичних заходів: відвідання музеїв, зустрічі з учасниками бойових дій, перегляд документальних фільмів тощо

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

24.

Створити шкільні експозиції, присвячені боротьбі з російською агресією, окрему увагу присвятити землякам, які виборювали незалежність України та загиблим на війні випускникам, а також тим випускникам, які дістали поранення або відзначились своїми бойовими подвигами та героїчними вчинками

Керівники навчальних закладів міста

До 01 грудня 2014 року

25.

Ініціювати проведення спеціальних, або включати тематику боротьби за незалежність України 2013-2014 року в існуючі конкурси творчих робіт серед дітей та учнівської молоді

Управління освіти і науки

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

26.

Встановити пам’ятну дошку на честь загиблого Героя України, підполковника Могилка Костянтина Вікторовича, чиє ім’я присвоєно Бориспільській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 5, встановити зв’язок з навчальним закладом м. Вінниці, де навчався К. Могилко, для створення шкільної експозиції, присвяченої Герою

Мазур С.Г., директор Бориспільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5

До 01 грудня 2014 року

27.

Провести навчальним закладам міста презентацію туристичного маршруту “Стежками героїв міста Борисполя” для подальшого проведення туристичних походів з дітьми та педагогічними колективами міста.

Бориспільського міського центру туризму та краєзнавства учнівської молоді

До 01 грудня 2014 року

28.

Розміщувати та активізовувати інформацію про загиблих земляків на офіційних сайтах закладів

Управління освіти і науки

Керівники навчальних закладів міста

Постійно

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

29.

Аналіз та корегування планів військово-патріотичного виховання

Навчальні заклади

Грудень 2017 року

6.2.3. Масові заходи з учнівською молоддю

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

30.

Проведення акцій, спрямованих на підтримку воїнів АТО

Навчальні заклади

Постійно

Формуючий етап

31.

Проведення циклу Уроків Мужності

Навчальні заклади,

шкільні музеї військово-патріотичного спрямування

Постійно

32.

Участь в обласному етапі Всеукраїнської військово-патріотичної спортивної гри “Зірниця”

Управління освіти і науки,

Навчальні заклади

Щороку червень

33.

Участь в обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”)

Управління освіти і науки,

Навчальні заклади

Щороку квітень-червень

34.

Конкурси малюнків, стінгазет, виставки, конкурси соціальної реклами “Здоровим бути модно”, “Шкідливі звички на заваді життя”, “Твоє майбутнє у твоїх руках”, “Здоров’я – найвища цінність”, “Internet – віртуальний наркотик”

Навчальні заклади

Постійно

35.

Участь в акціях “День без паління”, “Цукерка за цигарку”, “Скажемо “НІ” шкідливим звичкам!”, “Обери життя”

Навчальні заклади

Постійно

36.

Брати участь у конкурсах агітаційних бригад “Ми – за здоровий спосіб життя”, “СНІДу – ні!”

Навчальні заклади

Постійно

37.

Участь в обласних змаганнях серед учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів “Футбольні надії Київщини”

Дитячо-юнацька спортивна школа

щороку квітень

38.

Участь в обласних змаганнях з водного туризму серед учнівської молоді

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

щороку квітень

39.

Участь в обласних змаганнях з велосипедного туризму серед учнівської молоді

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

щороку квітень

40.

Участь в обласні змаганнях з пішохідного туризму серед учнівської молоді

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

щороку травень

41.

Участь в обласному етапі Всеукраїнського фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів “Козацький гарт”

Навчальні заклади

щороку травень

42.

Участь в обласному фестивалі-конкурсі “Молодь обирає здоров’я”

Навчальні заклади

щороку червень

43.

Участь у Всеукраїнській військово-спортивній грі “Патріот”

Навчальні заклади

щороку червень

44.

Участь в обласних змаганнях зі спортивного орієнтування серед учнівської молоді

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

щороку вересень

45.

Упровадження в діяльність навчальних закладів тренінгових програм “Рівний-рівному”, “Майбутнє починається сьогодні”, “Школа проти Сніду”

Навчальні заклади

Постійно

46.

Участь в обласному етапі Всеукраїнських дитячих спортивних ігор серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів “Старти надій” України”

Навчальні заклади

щороку червень

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

47.

Моніторинг популярності серед учнів та молоді заходів військово-патріотичного спрямування та фізичного загартування

Молодіжний парламент міста

Асоціація учнівського

самоврядування

Грудень 2017 року

РОЗДІЛ ІІІ

КРАЄЗНАВЧО-ТУРИСТИЧНЕ ТА ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ

Розвиток лідерського руху

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

1.

Узгодження та корегування планів роботи АУС та молодіжного парламенту міста з метою вироблення стратегії залучення учнів та молоді до національно-патріотичного руху

Молодіжний парламент міста

Асоціація учнівського

самоврядування

Грудень 2014 року

2.

Забезпечення створення в навчальних закладах сприятливих умов для функціонування ефективних моделей діяльності органів учнівського самоврядування в рамках партнерської співпраці педагогів, учнів, батьків

Навчальні заклади, батьківські комітети,

органи учнівського самоврядування

Постійно

Формуючий етап

3.

Включення до планів роботи навчальних закладів заходів з дітьми, учнями та молоддю щодо формування національної свідомості, відданості та вірності українському народу, готовності до захисту України, зокрема проведення акцій єднання “Наша Україна – єдина країна”, флеш-мобів “З Україною в серці”, відкритих годин спілкування “Моя Україно, я тобою на світі живу”, днів української вишиванки та рідної мови, святкових програм “Дихай вільно, моя Україно!” тощо.

Навчальні заклади

Асоціація учнівського самоврядування

Молодіжний парламент Борисполя

Постійно

4.

Соціально-просвітницькі та волонтерські акції (почесні варти, покладання вінків і квітів до пам’ятників, меморіалів, благоустрій військових поховань, надання шефської допомоги ветеранам війни тощо)

Молодіжний парламент Борисполя

Асоціація учнівського самоврядування

Постійно

5.

Лінійки, вахти пам’яті, флеш-моби патріотичного змісту за участю дітей, учнівської та студентської молоді

Молодіжний парламент Борисполя

Асоціація учнівського самоврядування

Постійно

6.

Упровадження моделей громадсько-активних шкіл у практику роботи навчальних закладів області

Навчальні заклади, батьківські комітети

Пос“тійно

7.

Упровадження в діяльність органів учнівського самоврядування проектів обласної ради дітей Київщини “Заочна подорож по Київщині”, “Повага і турбота”, “Знати. Зберігати. Відновлювати”, “Затишне місто”, “Родинний затишок”

Органи учнівського самоврядування

Постійно

8.

Участь в обласному конкурсі на кращий суспільно значущий проект учнівського самоврядування

Асоціація учнівського

самоврядування

Березень-червень щороку

9.

Поширення практики організації навчально-оздоровчих зборів лідерів самоврядування дітей та учнівської молоді

Місцеві органи управління освітою

Постійно

10.

Сприяння розвитку волонтерського руху серед учнівської молоді, залученню їх до посильної допомоги людям похилого віку, одинок непрацездатним громадянам, учасникам АТО, створенню в навчальних закладах загонів милосердя, проведення акцій “Турбота”, “Ветерани поруч”, “Діти Київщини воїнам АТО”, “Голуб миру” тощо

Навчальні заклади, батьківські комітети,

органи учнівського самоврядування

Постійно

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

11.

Пропагування та поширення кращих заходів серед молоді Київщини та України

Молодіжний парламент Борисполя

Асоціація учнівського самоврядування

Вересень-грудень 2017 року

Забезпечення краєзнавчо-туристичного змісту в освітньому контексті

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

12.

Передбачення у планах роботи організації та проведення у навчальних закладах акцій-реквіємів, круглих столів, уроків пам’яті, тематичних годин, вечорів-реквіємів, науково-практичних конференцій “Трагедія Голодомору 1932-1933 років в Україні”, “Скорботні роковини”, “Коли горить свіча”, “Доколи пам’ять в серці не згасає”, “Скорботна свічка пам’яті святої”, “Німа правда історії” до роковин Голодомору 1932-1933 років в Україні

Навчальні заклади

Постійно

Формуючий етап

13.

Краєзнавчі пошукові експедиції юних дослідників: “Немає безіменних героїв”; “Фронтовими дорогами моїх рідних”; “Ця військова частина визволяла наш край”; “Учні нашої школи на фронтах Великої Вітчизняної війни”; “Іменами героїв названі вулиці нашого міста (села)” тощо

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді, Навчальні заклади

Постійно

14.

Екскурсії до Меморіального комплексу “Національний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років”, Національного музею-заповідника “Битва за Київ у 1943 році”, Меморіального комплексу “Бабин яр”, Національного історико-меморіального заповідника “Биковнянські могили”, Меморіального комплексу “Букринський плацдарм”, філіалу Музею історії Києва “Партизанська слава Київщини” у м. Переяслав-Хмельницькому

Навчальні заклади

Постійно

15.

Несення почесної варти біля Вічного вогню, біля братських могил у містах і селах Київської області за участю учнівської та студентської молоді

Асоціація учнівського

самоврядування

Під час відзначення важливих дат

16.

Героїко-патріотичні туристичні походи місцями бойової слави Київщини – відвідування місць бойової слави, меморіальних комплексів, пам’ятників, братських могил захисників Київщини у період Великої Вітчизняної війни 1941–1945 років за участю вихованців військово-патріотичних клубів та туристсько-краєзнавчих гуртків навчальних закладів області

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Відповідно до плану роботи закладу

17.

Походи й експедиції історико-краєзнавчого та природничого спрямування

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Відповідно до плану роботи закладу

18.

Участь у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчий експедиції “Моя Батьківщина – Україна”; Всеукраїнському конкурсі на кращу туристсько-краєзнавчу експедицію учнівської молоді з активним способом пересування “Мій рідний край”; Всеукраїнській історико-географічній експедиції “Історія міст і сіл України”

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Відповідно до плану роботи закладу

19.

Презентація збірників “Бориспіль нашими очима” та “Мандрівки з наплічником”

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Січень 2015 року

20.

Розробка інформаційно-методичного збірника “Дорогами та стежками Павла Чубинського”. Презентація збірника та апробація туристських маршрутів.

Розробка буклету з туристичними маршрутами “Стежками героїв міста Бориспіль”. Популяризація маршруту

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

До травня 2015 року

21.

Організація та проведення тижнів краєзнавства, літньої Школи юного туриста-краєзнавця

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Червень-серпень щороку

22.

Здійснювати методичний супровід проведення Дня туризму в загальноосвітніх закладів міста Борисполя

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Щороку вересень

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

23.

Аналіз результативності та прогнозування розвитку

Навчальні заклади

Грудень 2014 року

Масові заходи з учнівською молоддю

Зміст заходів із реалізації

Відповідальні

Термін проведення

Підготовчий етап

24.

Участь у благодійній акції “Діти Борисполя – воїнам АТО”

Начальні заклади, учнівські організації

З вересня 2014 року

25.

Аналіз та корегування планів роботи Асоціації учнівського самоврядування з організації патріотичного виховання

Асоціація учнівського

самоврядування

Листопад–грудень 2014 року

Формуючий етап

26.

Участь у Всеукраїнській акції “Лист пораненому”

Навчальні заклади

З вересня 2014 року

27.

Участь в обласному конкурсі фотографій “Неосяжна моя Україно”

Навчальні заклади

28.

Учать у Міжнародних конкурсах з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості присвяченого Шевченківським дням, обласному конкурсі “Топоніміка та історія рідного краю”

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Вересень–січень щороку

29.

Участь в обласному конкурсі юних фотоаматорів “Моя Україно!”

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Вересень-жовтень щороку

30.

Організація міського етапу та участь в чемпіонаті Київської області з інтелектуальних ігор серед учнівської молоді

Управління освіти і науки

Навчальні заклади

Асоціація учнівського

самоврядування

Жовтень-листопад 2015, 2017 років

31.

Участь в обласній виставці-конкурсі “Скарби рідного краю”

Позашкільні навчальні заклади

Грудень 2014, 2017 року

32.

Участь в обласній виставці-конкурсі “Чарівна палітра”

Позашкільні навчальні заклади

Грудень 2016

33.

Участь в обласній виставці “Український сувенір”

Позашкільні навчальні заклади

Щороку грудень

34.

Організація міського етапу та участь в обласному профорієнтаційному змагально-мотиваційному заході серед учнівських команд “Обери майбутнє”

Управління освіти і науки

Бориспільський міськрайонний центр зайнятості населення

Навчальні заклади

Щороку листопад–грудень

35.

Організація міського етапу та участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості “Об’єднаймося ж, брати мої!”

Міський методичний кабінет

Навчальні заклади

Щороку грудень–січень

36.

Участь в обласному мистецько-патріотичному конкурсі “Афганська війна очима дітей”

Начальні заклади

Щороку січень-лютий

37.

Участь в обласній конференції юних краєзнавців “Київщина –мій заповітний край”

Асоціація учнівського

самоврядування

Щороку березень

38.

Проведення міського етапу та участь в обласному дитячо-юнацькому конкурсі виконавців сучасної пісні “Калиновий дзвін»

Управління освіти і науки

Навчальні заклади

Березень-квітень 2015, 2018 років

39.

Участь в обласному фольклорному фестивалі-конкурсі “З народного джерела”

Управління освіти і науки

Позашкільні навчальні заклади

Квітень 2015, 2017 років

40.

Участь в арт-проекті “Шевченко – наш сучасник”

Асоціація учнівського

самоврядування

Квітень 2014 року

41.

Участь в обласному дитячому фольклорно-етнографічному фестивалі “Дитинства пісня Великодня”

Управління освіти і науки

Позашкільні навчальні заклади

Щороку квітень-травень

42.

Участь в обласному відкритому конкурсі дитячих духових оркестрів “Фанфари юності”

Управління освіти і науки

Позашкільні навчальні заклади

Травень 2015 року

43.

Участь в обласному етапі Всеукраїнської історико-краєзнавчої конференції учнівської та студентської молоді “А ми тую славу збережемо”, присвяченій 70-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 р. р.

Центр туризму та краєзнавства учнівської молоді

Асоціація учнівського

самоврядування

Травень 2015 року

44.

Участь в обласній конференції юних краєзнавців, членів пошукових загонів та об’єднань “Шляхами подвигу і слави”, присвячена 70-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 р.р

Навчальні заклади

Травень 2015 року

45.

Участь у фотоконкурсі “Пам’ять крізь віки”

Навчальні заклади

Травень 2015, 2017 роки

46.

Діагностико-корегуючий та прогностичний етап

47.

Підбиття підсумків усіх заходів, корегування дій на майбутнє

Навчальні заклади,

Асоціація учнівського

самоврядування

Листопад 2017

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

У результаті реалізації Проекту буде здійснено:

  • організаційно-управлінський аспект: підвищення освітньо-виховних, розвивальних, рекреаційних можливостей навчальних закладів регіону в контексті забезпечення гармонійного розвитку особистості з високим патріотичним духом;
  • освітньо-виховний аспект: сформованість у вихованців високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України; виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки; формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;
  • соціально-просвітницький аспект: поширення серед дітей та молоді знань про рідний край, сприяння виявам поваги до його історії, турботи про сучасне і майбутнє; використання позашкільного освітньо-виховного простору області для духовного, інтелектуального й фізичного розвитку дітей та молоді;
  • освітньо-маркетинговий аспект: розроблення презентаційних і просвітницьких заходів для дітей, учнівської та студентської молоді, формування позитивного іміджу навчальних закладів області як центрів розвитку успішної, конкурентоспроможної, національно-свідомої особистості з активною громадянською позицією;
  • методико-технологічний аспект: удосконалення технологій патріотичного виховання в умовах тісної взаємодії різних соціальних інституцій.

ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЕКТУ

Фінансове забезпечення реалізації Проекту здійснюється на основі сучасної державної політики в галузі освіти та основних напрямів діяльності навчальних закладів. Джерелами фінансування є видатки, виділені місцевими бюджетами, а також залучені кошти, що не суперечить чинному законодавству України.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Шевченко Л. М. Проект “Моя країна – Україна, Київщина – серце України” / Л. М. Шевченко. – Біла Церква : Комунальний заклад Київської обласної ради “Центр творчості дітей та юнацтва Київщини”, 2014. – 21 с.

Кiлькiсть переглядiв: 850

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.