Повернутися до звичайного режиму

фіз керівник

Інструктор з фізичного виховання

Шульга Ірина Леонідівна


Вправи з елементами хатха-йоги:

1. «Сидіння по-турецькому»

Сісти, схрестивши ноги по-турецькому. Руки покласти на стегна догори долонями, спину тримати прямо. Спокійно вдихнути і видихнути через ніс. Затримати подих на 3 с. Повторити три рази. Коли діти добре засвоять вправу, кількість повторів збільшується до шести разів.

2. «Ластівка»

Лягти на килим обличчям донизу, підборіддям на руки долонями вниз, лікті в сторони. Вдих -трохи підняти тулуб, розводячи руки в сторони, як «ластівка» і прогинаючись у хребті. Ноги від підлоги не відривати. Затриматись у такому положенні 1-2 с Видихаючи, опуститися на килим, поклавши підборіддя на руки. Розслабити м'язи. Повторити двічі.

3. «Поза сонячного сплетіння»

Сісти на кипим, підтягнути ноги під себе, згинаючи їх у колінах, стопи ніг поставити на підлогу, допонями спертися позаду себе. Вдих - витягти ноги і підняти їх, не згинаючи, під кутом 45" під підлоги тулуб при цьому відхиляти трішки назад, руки зігнути в ліктях Затримались. на на 3 сек На видиху повернугись у вихідне положення. Повторити двічі виконавши вправу, лягти на спину і розслабилися

4. «котик»

Стати на коліна нахилити корпус уперед, лікті покласти на килим. На вдих трохи підняти таз, вигнути спину (ось такий хвостик у котика), на видих - опустити таз, розслабити все тіло Повіториіи тричі у середньому і повільному темпі. Виконавши вправу, сісти на п'ятки, руки покласти на коліна та відпочити кілька хвилин.

5. «мавпочка»

Сісти на підігнуті під себе ноги, пальці рук взяти в замок, на вдих - витягти руки долонями вгору, потягнутися за руками, тулуб і голову тримати рівно. На видих - повернутися у вихідне положення. Потім на вдих виконати те саме, а на видих - з поперднього положення - стопи ніі розвести й опустити таз на підлогу, в замку поміняти розташування пальців.

6. «Черепаха»

З в.п «Лебідь» нахилитися вперед і витягти руки, ще більше витягтися вперед і опустити голову на килимок (видих).


7. «Король на гроні»

Сісти на килим, ноги зігнути так, щоб стопи торкалися одна одної, а коліна були якомога блище до підлоги, покласти на коліна. Глибокий вдих, на видих - долоні рук притиснути одна доодної, нахилитися якомога нижче до ніг, руки завести за голову, затриматися в такому положенні 3 с Повторити двічі

8. «Зірка»

Сісти на килим праву ногу випрямити, а ліву взяти двома руками, однією за гомілку, а другою за п'ятку Пдняти ліву ногу так, щоб пальцями ніг торкнутися спочатку чола, потім під поріддя, потім грудей Те саме правою ногою.


Правильна постава дитини

Вправи для виправлення сколіозу

В. п. – лежачи на животі, руки вперед. Підняти ліву руку вгору, зробити коловий рух рукою вліво-назад, повернутися у в. п., те саме виконати правою рукою. Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – сидячи на підлозі, руки на поясі, ноги калачиком. Нахил вліво, ліктем торкнутися коліна (вдих) і повернутися у в. п. (видих). Те саме виконати вправо. Повторити 8 – 10 разів.

Вправа для виправлення сутулості та кіфозу

В. п. – основна стійка (ступні ніг паралельні, руки опущені вниз). Підняти руки в сторони, праву ногу назад на носок (вдих); повернутися у в. п. (видих). Ті самі рухи виконати до лівої ноги. Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – сидячи на стільці, спина торкається спинки, руки на поясі. Руки вниз – назад за спинку стільця (видих) і повернутися у в. п. (вдих). Повторити 10 – 12 разів.

В. п. – лежачи на спині, руки в сторони. Відвести руки вгору, зробити оплеск над головою (вдих) і повернутися у в. п. (видих). Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – о. с. Підняти руки через сторони вгору, торкнутися долонями потилиці (вдих) і повернутися у в. п. (видих). Голову не опускати, прогнутися в попереку. Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – лежачи на животі, руки вперед. Припідняти голову, руки і ноги вгору.

Прогнутися в попереку (вдих) і повернутися у в. п. (видих). Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – упор стоячи на колінах. Піднімаючи голову і витягуючи руки вперед, прогнути спину (видих) і повернутися у в. п. (вдих). Повторити 8 – 10 разів.

Ходьба з мішечком піску на голові, руки в сторони, потім на поясі (до 1,5 – 2 хв.).

Одним з найефективніших засобів профілактики різних порушень постави є плавання. Під час плавання в дитини підвищується рухливість хребетного стовпа та укріплюються всі великі групи м’язів тулуба. Під час занять із плавання розвивається грудна клітка. Глибоке дихання запобігає її ущільненню, надмірному опусканню ребер.

На формування постави значний вплив здійснює статико-динамічна функція стопи. Навіть незначна зміна її форми може стати причиною порушення правильного положення таза, хребта, і як наслідок цього – паталогічні дефекти постави. Батькам слід звернути увагу на взуття дитини. Невисокий (1 – 2 см) і широкий каблук сприяє оптимальному куту розгинання в гомілковому суглобі. Чешки або кеди зручні для занять із фізичної культури, але непридатні як повсякденне взуття.

Вправи для виправлення лордозу

В. п. – стійка: ноги на ширині плечей на відстані кроку від стола (стільця), кисті рук на краю стола (спинки стільця), пружні нахили тулуба вперед, коліна не згинати. Дихання довільне. Повторити 8 – 10 разів. Після нетривалої паузи вправу повторити.

В. п. – стійка: ноги на ширині плечей, руки за спиною, кисті в замок, нахил тулуба вперед, руки відвести назад (видих) і повернутися у в. п. (вдих). Коліна не згинати. Повторити 8 – 10 разів.

В. п. – сидячи на підлозі, ноги нарізно, руки в сторони. Нахил ліворуч, торкнутися правою рукою носка лівої ноги (видих) і повернутися у в. п. (вдих). Ті самі рух виконати для правої ноги. Повторити 8 – 10 разів.

Вправи для профілактики і корекції плоскостопості у дошкільників

Ходьба на носках, п’ятках, зовнішніх сторонах стопи. Руки на поясі, спина пряма (1 -2 хв.).

Ходьба з високим підніманням стегна. Носки відтягувати, руки на поясі (1 – 2 хв.).

Ходьба босими ногами по гімнастичній палиці прямо і боком (30 сек.).

Біг на носках у повільному темпі (1,5 – 2 хв.).

Піднімання навшпиньки. Стопи паралельні, руки на поясі (8 – 12 разів).

Перекат з п’ят на носки і з носків на п’яти, руки на поясі (8 – 12 разів).

Присідання на всій стопі, носки разом, п’яти нарізно (6 – 8 разів).

Присідання на носках (6 – 8 разів).

Стрибки на місці на одній і обох ногах (10 – 16 разів).

Сидячи на підлозі, згинання і розгинання стопи, не відриваючи п’ят від підлоги (15 – 20 разів).

Захват пальцями ніг предметів на підлозі (1 – 3 хв.).

Прокочування м’яча стопою. Вправу виконувати по черзі лівою і правою ногою (2 – 4 хв.).

Колові рухи стопами (12 – 16 разів кожною стопою).

Піклуйтеся про фізичне здоров'я дитини

1. Намагайтеся вести здоровий спосіб життя. Створіть у сім'ї атмосферу пошани та здоров'я.

2. Дотримуйтеся режиму, що відповідає вікові дитини, особливо у вихідні дні. Наблизьте його до того режиму дня, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі.

3. Зробіть активний відпочинок у вихідні дні звичним способом життя родини. Практикуйте виїзди на природу з проведенням рухливих і спортивних ігор за участю всіх членів родини. Пояснюйте дитині правила здоров'язбережувальної поведінки.

4. Використовуйте в оздоровленні дитини засоби природного загартовування: сонце, повітря і воду. Пояснюйте їх позитивний вплив на здоров'я. Загартовувальні процедури виконуйте разом з дитиною.

5. Використовуйте слушну ситуацію, щоб задовольнити цікавість дитини щодо будови і функцій органів та систем організму. Підготуйте ілюстративний матеріал, наукову інформацію, адаптовану до сприймання дитиною дошкільного віку. Ці матеріали є у «Великій енциклопедії для дошкільників», атласі «Людина»(для дошкільників), передплатних виданнях: «Азбука здоров'я", «Дерево пізнання» тощо.

6. Доводьте дитині на власному прикладі необхідність піклування про організм. Пояснюйте свій стан здоров'я, причини захворювання і способи подолання недуги. Акцентуйте увагу на засобах нетрадиційної медицини (точковий масаж, льодотерапія, фітотерапія тощо).

7. Навчайте дитину правил догляду за органами тіла. Під час виконання гігієнічних і загартовувальних процедур використовуйте фрагменти з фольклорних і літературних творів, дидактичні вправи: «Зроби навпаки» , «Що потрібно, щоб бути чистеньким?», «Що зайве, чому?» тощо.

Викривлення хребта

Викривлення хребта – це порушення, що посилюють фізіологічні вигини хребта або сприяють появі нових. Вони виникають у результаті порушення правильної постави у дошкільників (тривале сидіння на одному місці, спання в дуже м’якому ліжку, невідповідність робочого місця зросту).

У дітей дошкільного віку за останні роки майже у двічі зросла кількість захворювань хребта. У результаті викривлень хребта чи дистрофічних змін тіла порушується злагоджена робота різних систем дитячого організму.

ТЕСТ НА СКОЛІОЗ

1. Уважно огляньте дитину – чи немає в неї видимих на око деформацій скелета.

2. Поспостерігайте – чи немає в малюка таких ознак: коли він лежить, спина рівна, а коли встає – крива або одне плече вище від іншого.

3. Подивіться: коли дитина стоїть – чи немає в неї деформації «віконець» (простору між опущеними вздовж боків руками і самими боками).

4. Прощупайте біля основи шиї дитини відступаючий відросток 7-го шийного хребця. Візьміть будь-який «вантаж», підвісьте його на ниточку і прикладіть до виступаючих хребців. Подивіться: якщо нитка проходить рівно вздовж хребта і далі, між сідничними складками – дитина здорова.

При деформації нитка, як правило, проходить повз сідничні складки. Це ознака неврівноваженого сколіозу, він може прогресувати, формується так звана вторинна дуга для рівноваги – викривлення хребта. При цьому утворюється S-образний сколіоз.

5. Попросіть дитину нахилитися і подивіться ззаду – чи не виступає одна з лопаток і чи не формується реберний горб. Якщо ви сумніваєтеся (особливо при незначній деформації), перевірте себе випробовуваним прийомом – за допомогою дзеркала. У тому самому положені, що і в попередньому пункті, роздивіться дитину в дзеркалі – деформація одраз стане помітнішою.


День здоров’я

«Хто зі спортом дружить – за здоров’ям не тужить»

/Files/images/fizichne_vixovannya_ditina_ta_doglyad_za_neyu.jpg

Лікар Айболить: Добрий день вам, люди добрі

Хай вам щастя – доля буде.

Не на день і не на рік

А на довгий, довгий вік!

Сьогодні ми з вами зібрались в цьому прикрашеному залі, щоб відмітити День здоров’я. Сьогоднішній день ми присвячуємо здоров’ю.

Я знаю, що ви підготували прислів’я про здоров’я.

1. Найбільше багатство – здоров’я.

2. Нема щастя – буде здоров’я.

3. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втрачаємо – плачемо.

4. Чистота – запорука здоров’я.

- А щоб бути здоровим наші діти знають, що робити.

І дитина: Всім відомо недарма,

Що здоровим бути приємно.

Тільки треба знати.

Де здоров’я взяти.

ІІ дитина: Треба встати вранці – рано

Умиватися під краном.

Лінощі жени –

Підведуть вони!

ІІІ дитина: Ще привчайся до порядку,

День у день роби зарядку!

Смійся веселіш –

Будеш здоровіш!

ІVдитина: Хто зі спортом дружить,

За здоровям не тужить

І живе сто літ!

От що знати слід!

- А щоб бути здоровим треба вранці і ввечері чистити зуби, вмиватися, причісуватися. Перед тим, сісти їсти, -після туалету – мити руки з милом. Фрукти та овочі мити. Хто часто миється, стежить за чистотою, той захищає себе від хвороб. Пити воду не з крану, а кип’ячену.

- Наші діти знають вірші.

- Допомагають мені у лікуванні сонце, повітря і вода. Та найкращі помічники – вітаміни. А знаєте де вітаміни знаходяться? Правильно, в овочах та фруктах.

А ви знаєте Загадки?

Морквина: Вітаміни які містяться в мені називаються А – поліпшує зір, робить щічки рум’яними, а вас – здоровими. Гарбуз, салат, помідор, абрикос, персик.

Яблуко: Я красиве, чарівне

Всі ви знаєте мене.

Яблучко смачненьке

Стигле, червоненьке.

- Любите яблучка? Вони не тільки смачні, а й корисні. Вітамін С. Лимон, смородина, апельсин, цибуля, петрушка.

Капуста: Ось газдиня головата

У зелених пишних шатах

Понесу малюнок цапу

Упізнає він чи ні.

- Капуста багата вітамінами К. В капусті – сила. Борщ, вареники, салат, шпинат, кропива. Вітамін Р - перець, шипшина. Вітамін В – квасоля, горіхи.

Лікар Айболить: Діти в середній групі знають вітаміни. Гра «Знайди свій вітамін»

- Хай команди відпочинуть

Щоб не нудьгували

Їм дівчата в подарунок

Танок готували.

Танок зі стрічками.

- Вже ми засиділись, пора розпочати змагання. Але спочатку зробимо розминку. (Всі діти під музику виконують вправи)

- Спортивні змагання починати пора

Нумо дружно, діти

Крикнемо всі фізкульт – ура

(Вибігає королева Інорекція. Вітається з усіма за руку, гладить по голові)

- Води бійся, щоденно не мийся.

- Ходиш брудний - будеш больний.

- У мене кругом є друзі. Я і серед вас знайду собі товаришів. Ану, кому я сподобалась, хто зі мною хоче дружити? Виходьте…

Ведуча: Це королева Інорекція, я з нею знайомий. Але діти з тобою дружити не будуть. Вони дружать з милом, зубною пастою, щіткою, вітамінами та спортом. Ми тебе не боїмось та подолаємо.

Інорекція: Зараз перевіримо які ви сильні.

Ігри естафети

1. «Подолай перешкоду» (стрибки з обруча в обруч);

2. Пролізь в тунель;

3. Перенеси м’ячик на ракетці;

4. «Сонечко і дощик»;

5. «Знайди свою пару»;

6. Стрибки на м’ячах;

7. Зміни прапорець;

8. «Різнокольорові автомобілі»;

9. Перетягування канату з Ірекцією.

Ірекція ображається і іде геть. Погрожує:

- Ну ми з вами ще зустрінемось!

Лікар Айболить: Ось і прогнали ми королеву Інорекцію. Вона хотіла збити нас з пантелику. Але ми сильні, спритні і здорові – подолаємо любу Інорекцію!

Ведуча: Ви побачили як весело живуть наші діти в дитячому садочку. Як вони граються, фізкультурою займаються. Тому вони сміливі, спритні і здорові.

Діти виконують пісню про спорт.

Ведуча: Чемпіоном стать не просто

Тож нехай малі ви зростом

Небагато літ пройде –

Ваша черга підійде

Хай летить в усі кінці

Ви малята – молодці!

Лікар Айболить: Діти, що для життя потрібно?

Діти: Сонце.

Лікар Айболить: Що для здоровя потрібно?

Діти: Спорт.

Лікар Айболить: Що для щастя потрібно?

Діти: Мир.

Ліка Айболить: Наше свято закінчилось. Але протягом дня вас чекаютьігри, розваги.

Кiлькiсть переглядiв: 1190

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.